Klasa Ia

Uczniowie!
W związku z zaistniałą sytuacją w kraju i zawieszeniem zajęć w szkole bardzo prosimy Was o samodzielną pracę w domu.

Od 04.05.2020 w naszej szkole pracujemy wykorzystując dziennik elektroniczny. Korzystanie z dziennika elektronicznego jest bezpłatne.


30.03.2020r.

Religia
Temat: Ojcze nasz, przyjdź Królestwo Twoje…/ Sens prośby „przyjdź Królestwo Twoje…” w Modlitwie Pańskiej.
Treści: Każdy człowiek pragnie szczęścia. Pełnię szczęścia można osiągnąć tylko w Królestwie Bożym, dlatego w Modlitwie Pańskiej wołamy: „Przyjdź Królestwo Twoje”. Królestwo Boże jest wśród nas, gdy okazujemy miłość bliźnim i czynimy dobro.
Polecenie: Poproś rodziców o odczytanie fragmentu Ewangelii według Św. Mateusza (Mt 13, 45-46). Wykonaj zadanie 1 i 2 ze str. 110-111 zgodnie z poleceniem. Z uwagą i skupieniem odmawiaj codziennie modlitwę „Ojcze nasz”.


31.03.2020

WF
Temat: Nauka tańca „Księżniczka”
https://www.youtube.com/watch?v=nZQX2Tp172Y


Religia
Temat: Niedziela Palmowa/Geneza i znaczenie Niedzieli Palmowej.
Treści: Jezus w Niedzielę Palmową wjeżdża do Jerozolimy. Przebywanie z Nim jest zawsze powodem radości.
Polecenie: Poproś rodziców o odczytanie fragmentu Ewangelii według św. Mateusza (Mt21,1-10).Wykonaj zadanie 1 i 2 na str. 124 w podręczniku ucznia. Dla chętnych! Jeśli chcesz, możesz narysować w zeszycie palmę i wysłać mi na maila: wiolakalu@op.pl do poniedziałku (06.04.2020r.). Pozdrawiam Was.


Język angielski
Temat: Poznajemy nazwy mebli.
Otwórzcie podręczniki na stronie 45. Wykonujemy zadanie 3. Posłuchajcie nagrania i powiedzcie, o którym meblu jest mowa:
https://drive.google.com/file/d/1t0ggVuTUaJNLME3bjLLxaxKFDnH2bfHE/view?usp=sharing
Teraz będziemy wykonywać zadanie 4. Popatrzcie na rysunek i powiedzcie jak nazywają się poszczególne pomieszczenia w domu.Posłuchajcie pytań i powiedzcie gdzie w jakim pomieszczeniu są dane przedmioty:
https://drive.google.com/file/d/1FMJI4dEj9jSM-o8G8YYmOwEjdVfaDFJe/view?usp=sharing
Jako pracę domową proszę wykonać zadanie 3 i 4/45 z zeszytu ćwiczeń.
Nagranie do zadania 3 poniżej
https://drive.google.com/file/d/1qGmlsS-2arAXHsQuuhT5D8W0c4BhNGic/view?usp=sharing
Przypominam o przesłaniu prac przedstawiających ciało człowieka wraz z podpisanymi częściami ciała. Prace proszę na adres annazdunek19@gmail.com lub w aplikacji messenger. W razie niejasności proszę kontaktować się w ten sam sposób.


02.04.2020

WF
Temat: Nauka zabawy „Głodny hipopotam szuka kolorowych piłeczek”
https://www.youtube.com/watch?v=px3qTgDfjY4


Muzyka
Temat: Wysłuchanie nagrań dźwięków różnych źródeł wody. Wysłuchanie nagrań odgłosów przedmiotów codziennego użytku. Odgłosy związane z różnymi profesjami lekarskimi. Poznajemy instrumenty dęte drewniane: flet prosty, flet poprzeczny. Słuchamy nagrań instrumentów dętych, strunowych, perkusyjnych.
Woda płynąca z kranu: https://www.youtube.com/watch?v=7J0TUXXfj88
Woda- plusk na plaży: https://www.youtube.com/watch?v=_zrlYZVFnJc
Woda, płynący potok: https://www.youtube.com/watch?v=DkR2pdcVVbQ
Odgłosy przedmiotów codziennego użytku:
https://www.youtube.com/watch?v=tdOfLb9pjSM
Wiertło dentystyczne:
https://www.youtube.com/watch?v=sEUV6kOsN00
EKG: https://www.youtube.com/watch?v=34VuiO_0g-4
Link do wysłuchania brzmienia instrumentów dętych, strunowych i perkusyjnych: https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo
Link do wysłuchania brzmienie  instrumentów dętych blaszanych i drewnianych: https://www.youtube.com/watch?v=uF4MOfTyRgw
Na stronie 83 w podręczniku- część 4, popatrzcie na fotografie instrumentów dętych i odpowiedzcie ustnie na pytanie 1 i 3. Powodzenia!


Język angielski
Temat:Utrwalenie poznanego słownictwa
https://docs.google.com/document/d/1tU2jwbJN7c91DgVPVDCLA9ZDAqfFcC8_ZDPZZnevsNI/edit


03.04.2020

WF
Temat: Ćwiczenia naśladowcze kształtujące prawidłową postawę „Wycieczka do ZOO”
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8


06.04.2020r.

Religia

Temat: W Wielki Czwartek i w Wielki Piątek chrześcijanie wyrażają wdzięczność Panu Jezusowi za dar Jego ofiary.
Treści: W Wielki Czwartek Pan Jezus spożył ze swoimi uczniami Ostatnią Wieczerzę, podczas której przemienił chleb w swoje Ciało i wino w swoją Krew. To wydarzenie przeżywamy podczas każdej Mszy Świętej. W Wielki Piątek Pan Jezus umarł na krzyżu za nasze grzechy. Ostatnia Wieczerza i śmierć Pana Jezusa na krzyżu są ofiarą za nasze grzechy.
Polecenie: Poproś rodziców o odczytanie z Pisma Świętego następujących fragmentów: (Mk 15, 22-24) i (Łk 23,44-46). Obejrzyj ilustracje ze str. 125 z katechezy 55. Wykonaj zadanie na str. 126. Należy w niej wykorzystać samoprzylepną kartę pracy.

07.04.2020r.
Religia
Temat: Zmartwychwstanie Pana Jezusa Fundamentem wiary chrześcijańskiej.
Treści: Pan Jezus umarł i trzeciego dnia zmartwychwstał. Przez swoją śmierć i zmartwychwstanie otworzył dla nas niebo i obiecał, że my również zmartwychwstaniemy. Pozostał pośród nas pod postaciami chleba i wina. Święta Wielkanocne to święta radości.
Polecenie: Z pomocą rodziców wklej zmartwychwstałego Pana Jezusa wychodzącego z grobu z dużej naklejki na str. 127- katecheza 56. Wykonaj zadanie 1 i 2 na str. 128. Dla chętnych: narysuj w zeszycie koszyczek wielkanocny i przyślij na e-mail; wiolakalu@op.pl Życzę Wam zdrowych i błogosławionych świąt Zmartwychwstania Pańskiego.
WF
Temat: Zabawa „Wyścig i tor ping pong” 

16.04.2020
muzyka
Temat: Nauka piosenki „Idzie wiosna”. Dźwięk sol i mi w praktyce.
W ćwiczeniach odnajdźcie słowa piosenki i wspólnie zaśpiewajmy!
Podaję link do piosenkIdzie wiosna: https://www.youtube.com/watch?v=4yuKun2h2o4
Postarajcie się (jeśli to oczywiście możliwe) wspólnie zaśpiewać piosenkę i w kółku zatańczyć z Rodzicami. Miłej zabawy!
Dźwięk sol i mi w praktyce, ciąg dalszy.: ćwiczenie- na stronie 82 w podręczniku, część 4, popatrzcie i odnajdźcie dźwięk sol (g) oraz mi (e). Kto ma cymbałki lub dzwonki chromatyczne (z czarnymi klawiszami),  niech  odnajdzie wszystkie dźwięki sol i mi oraz je zagra. Powodzenia!
wf
Temat: Nauka ćwiczenia izometrycznego „deska”.  https://www.youtube.com/watch?v=KQIa-ZhgxlY

17.04.2020 
wf
Temat: Ćwiczenia skocznościowe. https://www.youtube.com/watch?v=-F6pCqIImZ8
20.04.2020r. 
Religia
Temat: Ojcze nasz, bądź wola Twoja jako w niebie tak i na ziemi…/Sens prośby „bądź wola Twoja jako w niebie tak i na ziemi…” w Modlitwie Pańskiej.
Treści: Bóg Stwórca wie, co jest dla człowieka najlepsze. On pragnie zbawienia człowieka. Chcemy, by Bóg kierował naszym życiem. Pragniemy z radością przyjąć nawet trudny Jego plan wobec nas, bo tylko będąc posłusznym woli Boga możemy być w Jego Królestwie.
Polecenie: Popatrz na scenki z życia znajdujące się na str. 112 w katechezie 49 i zastanów się w których sytuacjach dzieci spełniają wolę Pana Boga. Wykonaj zadanie 1 i 2 ze str. 113. Codziennie odmawiaj modlitwę „Ojcze nasz”.
21.04.2020r.
Religia
Temat: Ojcze nasz, chleba naszego powszedniego daj nam dzisiaj…/ Sens tej prośby w Modlitwie Pańskiej.
Treści: Prośba: „Chleba naszego powszedniego daj nam dzisiaj” obejmuje wszystko, co odnosi się do ciała człowieka. To także prośba o Chleb życia- Eucharystię. W codziennych troskach mamy modlić się i prosić Boga o pomoc.
Polecenie: W oparciu o ilustrację ze str. 114- katecheza 50 pomyśl jak należy traktować jedzenie, co należy uczynić przed i po jedzeniu. Na str. 115 dorysuj krzyżyk na Hostii. Pomódl się modlitwą „Ojcze nasz” w intencji ludzi głodujących na całym świecie.
wf
Temat: Rytmiczna rozgrzewka w podskokach.
 23.04.2020
wf
Temat: Tańczymy w domu do piosenki z „Króla Lwa”.https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY 
muzyka
Temat: Nauka piosenki „Zawsze razem”.W ćwiczeniach/ podręcznikach odnajdźcie słowa piosenki i wspólnie zaśpiewajmy!Podaję link do piosenki:Link do piosenki Zawsze razem: https://www.youtube.com/watch?v=AP5_4777aq0 Postarajcie się wspólnie zaśpiewać piosenkę i w kółku zatańczyć z Rodzicami. Miłej zabawy! Uwaga!  Po ewentualnym powrocie do szkoły śpiewamy tę piosenkę na ocenę! W razie jakich kol wiek pytań przypominam mojego maila:  nadia.nannerl@gmail.com Życzę miłej zabawy! Powodzenia!
24.04.2020
wf
Temat: Taniec dla dzieci „Gumi miś”.https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4
27.04.2020r.
Religia
Temat: Ojcze nasz, odpuść nam nasze winy, jako i my odpuszczamy naszym winowajcom…/ Sens prośby „odpuść nam nasze winy, jako i my odpuszczamy naszym winowajcom” w Modlitwie Pańskiej.
Treści: Każdy z nas grzeszy. Powinniśmy przepraszać Pana Boga i ludzi. Bóg przebacza winy tym, którzy odpuszczają swoim winowajcom.
Polecenie: Zastanów się, co zaistniało między chłopcami na ilustracji w katechezie 51 ze str. 116? Co Twoim zdaniem chciał powiedzieć chłopiec swojemu tacie i Panu Jezusowi podczas wieczornej modlitwy? Pomyśl, czy i Ty czasami nie powinieneś kogoś przeprosić albo komuś przebaczyć. Jeśli tak, to zrób to jak najszybciej. Najbardziej ucieszy się z tego Pan Bóg. Wykonaj zadanie 1,2 i 3 na str. 117, w katechezie 51. Te dzieci, które nie wysłały na mój adres: wiolakalu@op.pl koszyczka i palmy do oceny, proszę o jak najszybsze wysłanie
28.04.2020 
wf
Temat: WF w domu – siła i sprawność. https://www.youtube.com/watch?v=tJhmUawhHbA
Religia
Temat: Nabożeństwo Majowe ze św. Janem Pawłem II.
Treści: Święty Jan Paweł II jest wzorem miłości, zaufania i wierności Matce Boże. Przez cały miesiąc maj czcimy Maryję, biorąc udział w Nabożeństwie Majowym.
Polecenie: Otwórz podręcznik na katechezie 59 na str. 133 i zastanów się kto modli się przed figurą Matki Bożej. Czy widział(eś/aś) podobne figurki Matki Bożej niedaleko swojego miejsca zamieszkania? W maju gromadzą się przy nich ludzie, którzy biorąc udział w Nabożeństwie Majowym odmawiają Litanię Loretańską do Najświętszej Maryi Panny, śpiewają na Jej część pieśni Maryjne i odmawiają inne modlitwy Jej poświęcone. Proszą Maryję- Matkę Dobrej Rady, o potrzebne wstawiennictwo u Jej Syna, aby wypraszała nam potrzebne łaski. Wykonaj zadanie 2 i 3 w podręczniku na str. 134. Dla chętnych: narysuj w zeszycie na ocenę bukiet kwiatów dla Maryi i umieść w nim tyle kwiatów, ile dni trwa „Majowe”, czyli 31. Możecie przysyłać do oceny na mój adres e-mail.
30.04.2020
wf
Temat:  Poranna gimnastyka w piżamiehttps://www.youtube.com/watch?v=oUFKW4OjhiM
muzyka
Temat: Przypomnienie  „Hymnu Polski” oraz zasad zachowania się podczas jego wykonywania. Abecadło muzyczne. Poznawanie dźwięku fa.Porozmawiajcie z Dorosłymi w domu, jak należy się zachować, by godnie zaśpiewać Hymn Polski. Co to znaczy godna postawa, stać na baczność?Pod spodem podaję słowa oraz link do odtworzenia Hymnu Polski (również z tekstem). Wspólnie zaśpiewajmy!Podaję link do Hymnu Polski:https://www.youtube.com/watch?v=MyLFTSUWRy8Uwaga!  Po ewentualnym powrocie do szkoły Hymn Polski śpiewamy na ocenę! Poznawanie dźwięku fa.Zadanie do wykonania! Otwórzcie Karty Ćwiczeń- część 5 na stronie 62 i wykonajcie polecenie 1 (zapisz na pięciolinii dźwięk fa. Rysuj po śladzie), wykonaj polecenie 3 ze strony 62 (Dokończ pisanie półnut na pięciolinii według wzoru) oraz polecenie 4 ze strony 62 (Dokończ pisanie całych nut na pięciolinii według wzoru).W razie jakichkolwiek pytań przypominam mojego maila:  nadia.nannerl@gmail.com Życzę miłej zabawy! Powodzenia!
05.05.2020r
Religia
Temat: Ojcze nasz, nie wódź nas na pokuszenie…/ Sens prośby „nie wódź nas na pokuszenie…” w Modlitwie Pańskiej.
Treści: Pan Bóg nie kusi człowieka, ale czasem dopuszcza na nas pokusy. Chce, byśmy z nimi walczyli, a przez to mieli piękniejszą nagrodę w niebie. Pan Jezus przezwyciężył pokusy i my też możemy je pokonywać z Bożą pomocą.
Polecenie: Poproś rodziców o odczytanie fragmentu Ewangelii o kuszeniu Pana Jezusa na pustyni (Mk 1, 12-13) i obejrzyj ilustrację z katechezy 52 na str. 118. Wykonaj zadanie 1, 2 i 3 na str. 119.
07.05.2020r.
muzyka
Temat: Przypomnienie  „Hymnu Polski” oraz zasad zachowania się podczas jego wykonywania. Abecadło muzyczne. Poznawanie dźwięku fa. Poznanie dźwięku do.Tydzień temu mieliście porozmawiajcie z Dorosłymi w Waszym domu, jak należy się zachować, by godnie zaśpiewać Hymn Polski. Co to znaczy godna postawa, stać na baczność? Myślę, że dziś już to doskonale wiecie, a sam Hymn Polski umienie pięknie zaśpiewać.Pod spodem podane są słowa oraz link do odtworzenia Hymnu Polski (również z tekstem). Wspólnie zaśpiewajmy raz jeszcze! Podaję link do Hymnu Polski: https://www.youtube.com/watch?v=MyLFTSUWRy8  Uwaga!  Po ewentualnym powrocie do szkoły Hymn Polski śpiewamy na ocenę!  Poznawanie dźwięku fa i do. Zadanie do wykonania! Tydzień temu mieliście otworzyć Karty Ćwiczeń- część 5 na stronie 62 i wykonać polecenia, dziś dochodzą nowe (wytłuszczonym drukiem):  polecenie 1 (zapisz na pięciolinii dźwięk fa. Rysuj po śladzie), polecenie 2 (zapisz na pięciolinii dźwięk do, rysuj po śladzie), polecenie 3 ze strony 62 (dokończ pisanie półnut na pięciolinii według wzoru) oraz polecenie 4 ze strony 62 (dokończ pisanie całych nut na pięciolinii według wzoru). Czyli cała strona 62 (oprócz polecenia 5). Starajcie się pisać powoli i dokładnie, nie spieszcie się, zadbajcie o estetykę wpisu.  W razie jakichkolwiek pytań przypominam mojego maila:  nadia.nannerl@gmail.com  Życzę miłej zabawy! Powodzenia!
11.05.2020r. 
Religia
Temat: Ojcze nasz, zbaw nas ode złego.
Treści: Prośba „zbaw nas ode złego” łączy się bezpośrednio z poprzednią: „nie wódź nas na pokuszenie”. Prosimy Boga, by uchronił nas od grzechu, do którego prowadzi pokusa, by uwolnił nas od wszelkiego zła, które zagraża nam na ziemi, by uchronił od nieszczęść duszy i ciała.
Polecenie: Wykonaj zadanie 1 z katechezy 53 na str. 121. Wraz z rodzicami pomódl się wieczorem słowami Modlitwy Pańskiej. Zwróć uwagę na ostatnią prośbę tej modlitwy. Wasze oceny za palmę, koszyczek i bukiet dla Maryi znajdują się w dzienniku elektronicznym. Wpis bz oznacza brak wykonanego zadania.
12.05.2020r. 
Religia
Temat: Sam i z innymi modlę się do Pana Boga.
Treści: W Modlitwie Pańskiej nazywamy Boga naszym Ojcem, co oznacza, że jest On Ojcem wszystkich ochrzczonych i możemy modlić się do Niego we wspólnocie. Pan Jezus zachęca nas, abyśmy modlili się w rodzinie, w grupach, w szkole, a szczególnie w kościele.
Polecenie: Z pomocą rodziców wykonaj zadanie 1,2 i 3 na str.130 z katechezy 57. Wieczorem zaproś do wspólnej modlitwy najbliższą rodzinę.
14.05.2020r.
muzyka
Temat: Piórkiem, dźwiękiem i pędzelkiem- wysłuchanie fragmentów utworu „Cztery pory roku”-  Lato, cz.1 ,2 i 3 Antonio Vivaldiego. Wysłuchanie „Ody do radości” L. van Beethovena. Instrumenty perkusyjne- podsumowanie wiadomości.  Wysłuchajcie,  utworu Antonio Vivaldiego „Cztery pory roku” – Lato, cześć 1,2 i 3. Możecie go słuchać np. podczas zabawy! Oto  link: https://www.youtube.com/watch?v=jsCsR-SbPFsWysłuchajcie teraz „Ody do radości” Ludwika van Beethovena, oto link: https://www.youtube.com/watch?v=BiW4YNUmI5MPosłuchajcie teraz króciutkiego nagrania z odgłosami instrumentów perkusyjnych, link: https://www.youtube.com/watch?v=TrZXmcy3Mt4A teraz obejrzyjcie film, który był specjalnie dla Was- młodych muzyków przygotowany przez dorosłych muzyków. Poznajcie z wyglądu i ze słuchu instrumenty perkusyjne. Link: https://www.youtube.com/watch?v=DLXF_HcdeWY Zadanie do wykonania: Otwórzcie Karty Ćwiczeń- część 5 na stronie 63 i wykonajcie polecenie 6  (umieść nalepki według wzoru). Starajcie się robić powoli i dokładnie, nie spieszcie się, zadbajcie o estetykę wpisu.  Macie na to dużo czasu! W razie jakichkolwiek pytań przypominam mojego maila:  nadia.nannerl@gmail.com  Życzę miłej zabawy! Powodzenia!
18.05.2020r. 
Religia
Temat: Obchodzimy setną rocznicę urodzin Papieża Polaka św. Jana Pawła II.
Treści: Św. Jan Paweł II to Papież Polak, który został wyniesiony na ołtarze przez swoich następców: papieża Benedykta XVI i Franciszka. Całym swoim życiem pokazywał, jak mężnie kochał Pana Jezusa i ludzi. Wyrazem tej miłości były m.in.: jego głęboka modlitwa, mądre nauczanie, troska o chorych, zmaganie się ze złem, podróże apostolskie. Swoją postawą Papież z Polski pokazał nam, na czym polega prawdziwa przyjaźń z Jezusem.
Polecenie: Narysuj, w czym chciałbyś naśladować św. Jana Pawła II. To może być modlitwa, troska o chorych, pilna nauka, pomoc rodzicom itp. Zachęcam do obejrzenia w internecie filmu dla dzieci pt. „Jan Paweł II. Historia Papieża Polaka”. Przez wstawiennictwo św. Jana Pawła II poproś Pana Boga o potrzebne łaski dla swojej rodziny i całej ojczyzny.
19.05.2020r. 
Religia
Temat: Niedziela wyjątkowym dniem spotkania z Jezusem i rodziną.
Treści: Niedziela jest pamiątką zmartwychwstania Pana Jezusa. Dla chrześcijan jest najważniejszym dniem. Jest Dniem Pańskim- świętym dniem spotkania z Panem Bogiem. To czas świętowania z najbliższymi i czas odpoczynku.
Polecenie: Pamiętaj o właściwym świętowaniu niedzieli. Porozmawiaj o tym ze swoimi rodzicami. Wykorzystaj ilustrację na str. 131 z katechezy 58. Wykonaj zadanie 1 i 2 w podręczniku na str. 132.
21.05.2020r
muzyka
Temat: Nauka piosenki „Moja wesoła rodzinka”. Cała nuta i półnuta- podsumowanie wiadomości.Wysłuchajcie teraz utworu „Moja wesoła  rodzinka”, uwaga: na nagraniu są dodatkowe dwie zwrotki, możecie ich wysłuchać jako ciekawostki, której nie macie w kartach ćwiczeń. Podaję link: https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4Posłuchajcie teraz króciutkiego utworku o całej nutce! https://www.youtube.com/watch?v=1Co_f_q_6XoTeraz posłuchajcie króciutkiego utworku o półnutce! https://www.youtube.com/watch?v=uDL8bcliqHY Było zadanie do wykonania: w Kartach Ćwiczeń-cz.5, na stronie 62, dwa tygodnie temu zadałam polecenia (1,2,3,4)  i chyba już Wszyscy wykonali  większość z nich (było po śladzie narysować całą nutkę i półnutkę. Patrz też  podręcznik, strona 67!). Tydzień temu wykonywaliście polecenie 6 ze strony 63  (było umieścić nalepki według podanego tam wzoru). Nie spieszcie się! Starajcie się robić powoli i dokładnie, nie spieszcie się, zadbajcie o estetykę wpisu.  Macie na to dużo czasu! Kto już zrobi polecenia, niech wyślę mi zdjęcia.  W razie jakichkolwiek pytań przypominam mojego maila:  nadia.nannerl@gmail.com Życzę Wam miłej zabawy! Powodzenia!
25.05.2020r.
Religia
Temat: Maryja- nasza mama.
Treści: Maryja jest Matką nie tylko Jezusa, ale także ludzi. Jako Matka kocha nas i uczy miłości i dobroci. Każda mama dobrze zna swoje dzieci, a dzieci znają swoją mamę. Historia Maryi jest zapisana na kartach Pisma Św.. Wśród wydarzeń biblijnych związanych z życiem i działalnością Maryi na szczególną uwagę zasługuje: Zwiastowanie (Łk 1, 38); Odwiedzenie przez Maryję krewnej Elżbiety (Łk 1,46); Boże Narodzenie (Łk 2,7); Cud w Kanie Galilejskiej (J 2,3); Maryja pod krzyżem Jezusa (J 19,26). Do Maryi, naszej Matki możemy zwracać się w różnych życiowych sytuacjach. Kiedy jest nam trudno, możemy Ją prosić o matczyną pomoc. Robimy to odmawiając różaniec, uczestnicząc w Nabożeństwie Majowym, śpiewając pieśni.
Polecenie: Odmawiając wieczorem modlitwę „Zdrowaś Maryjo” pomyśl, jakie sprawy chcesz powierzyć Maryi w tej modlitwie. Może warto powierzyć Jej opiece Twoją najbliższą rodzinę. Wykonaj zadanie 1 i 2 w podręczniku na str. 136. Wyślij na mój adres wiolakalu@op.pl zdjęcie z zadaniem 3 z katechezy 59 ze str. 134- (zadanie obowiązkowe na ocenę).26.05.2020r. 
Religia
Temat: Zesłanie Ducha Świętego.
Treści: Pięćdziesiąt dni po swoim Zmartwychwstaniu Pan Jezus zesłał na Apostołów moc Ducha Świętego, która wypełniła ich serca i umysły. Uczynił to, aby mogli oni głosić Jego naukę o Królestwie Bożym i o Jego Zmartwychwstaniu. Duch Święty, to trzecia Osoba Boska. On jednoczy nas z Bogiem i między sobą, uświęca i ożywia naszą wiarę, nadzieję i miłość.
Polecenie: Poproś rodziców o odczytanie fragmentu Dziejów Apostolskich o Zesłaniu Ducha Świętego (Dz 2, 1-14). Zapisz w zeszycie Dary Ducha Świętego: 1.Mądrość, 2.Rozum, 3.Rada, 4.Męstwo, 5.Umiejętność, 6.Pobożność, 7.Bojaźń Boża i obok każdego daru narysuj płomyk ognia, będący symbolem Ducha Świętego.
28.05.2020r.
muzyka
Temat: Piosenka „Moja wesoła rodzinka”- śpiewamy. Cała nuta i półnuta- podsumowanie wiadomości. Piszemy ćwierćnutami. Nie spieszcie się, powoli odrabiajcie polecenia w Kartach ćwiczeń (część 5) ze stron: 62 (1,2,3,4), 63 (6,7,8) i 64 (9,10). Wysłuchajcie jeszcze raz utworu „Moja wesoła  rodzinka”, uwaga: na nagraniu są dodatkowe dwie zwrotki, możecie ich wysłuchać jako ciekawostki, której nie macie w kartach ćwiczeń. Podaję link: https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4 Posłuchajcie teraz króciutkiego utworku o całej nutce! https://www.youtube.com/watch?v=1Co_f_q_6Xo Teraz posłuchajcie króciutkiego utworku o półnutce! https://www.youtube.com/watch?v=uDL8bcliqHY Posłuchajcie króciutkiego  filmiku o ćwierćnucie, link: https://www.youtube.com/watch?v=2dB_L0ALCIA W Kartach Ćwiczeń-cz.5, na stronie 62, trzy tygodnie temu zadałam polecenia (1,2,3,4)  i chyba już Wszyscy wykonali  większość z nich (było po śladzie mieliście narysować całą nutkę i półnutkę. Patrz też  podręcznik, strona 67! Wykonywaliście też polecenie 6 ze strony 63  (było umieścić nalepki według podanego tam wzoru). Spróbujcie wykonać polecenie 7 i 8 ze strony 63. Nie spieszcie się! Starajcie się robić powoli i dokładnie, nie spieszcie się, zadbajcie o estetykę wpisu.  Macie na to dużo czasu! Kto już zrobi polecenia, niech wyślę mi zdjęcia. W razie jakichkolwiek pytań przypominam mojego maila: nadia.nannerl@gmail.comŻyczę Wam miłej zabawy! Powodzenia!
01.06.2020r. 
Religia
Temat: „Czerwcowe” ze św. Małgorzatą.
Treści: Pan Jezus ma dla nas wielkie serce, Najświętsze Serce, które najbardziej kocha i które uczy nas kochać. Pokazał nam to na krzyżu i powiedział o tym św. Małgorzacie Marii Alacoque. Ta Święta żyła ponad 300 lat temu we Francji. Była siostrą zakonną. Pan Jezus ukazywał się jej kilka razy, pokazał jej Swoje Serce jako znak wielkiej miłości do ludzi. Obiecał wiele łask tym, którzy kochają Jego Serce. W sposób szczególny tajemnicę Serca Jezusowego czcimy w czerwcu. Przez cały miesiąc czerwiec ludzie gromadzą się w kościołach, aby dziękować Panu Jezusowi za Jego wielką miłość. Robią to słowami specjalnej modlitwy- Litanii do Najświętszego Serca Pana Jezusa.
Polecenie: Postaraj się wziąć udział razem z najbliższą rodziną w nabożeństwie czerwcowym, aby w ten sposób oddać cześć Sercu Jezusowemu. W takim nabożeństwie możesz wziąć udział w kościele lub odmawiając Litanię do Serca Pana Jezusa w domu. Wykonaj zadanie 1 i 2 w katechezie 62 na str. 140. Na str. 139 znajduje się ilustracja, przedstawiająca cudowne widzenie Pana Jezusa przez św. Małgorzatę.02.06.2020r. 
Religia
Temat: Misyjny nakaz Pana Jezusa.
Treści: Pan Jezus w dzień Wniebowstąpienia skierował do Apostołów niezwykle ważne słowa. Nazywane są one „Wielkim Nakazem Misyjnym”. Te słowa brzmią następująco: „Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody, udzielając im chrztu w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego. Uczcie je zachowywać wszystko, co wam przykazałem. A oto ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata” (Mt 28,18-20). Pan Jezus uczynił swoich Apostołów pierwszymi misjonarzami. Poprosił ich, aby wędrowali po świecie i mówili wszystkim o Jezusie. Kontynuatorami misji Apostołów są biskupi i kapłani, którzy codziennie głoszą Dobrą Nowinę. Na swój sposób uczestniczą w tym posłannictwie wszyscy ochrzczeni”. Polecenie: Obejrzyj w internecie dowolnie wybrany przez siebie film o Misyjnej działalności Kościoła, np . „Płockie misje w Peru”.
04.06.2020r.
muzyka
Temat: Nauka piosenki „Niech żyją wakacje”- śpiewamy. Ciąg dalszy: cała nuta i półnuta- podsumowanie wiadomości. Piszemy ćwierćnutami.  NA WSTĘPIE CHCIAŁABYM WAM KOCHANI ŻYCZYĆ WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Z OKAZJI DNIA DZIECKA!!! Posłuchajcie teraz utworu pt.: „Niech żyją wakacje”- link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY&list=PL7OVl7WqJXQKtWuSVoJg4Hhke1dsdjOEe&index=5  Oto słowa piosenki „Niech żyją wakacje”. Zaśpiewajcie wraz z dziećmi (link powyżej).  Ref.: Niech żyją wakacje, niech żyje pole i las, i niebo, i słońce, wolny, swobodny czas!
1) Pojedzie z nami piłka,  i kajak, i skakanka, będziemy grać w siatkówkę
od samiutkiego ranka!
Ref.: Niech żyją wakacje, niech żyje pole i las, i niebo, i słońce, wolny, swobodny czas!     2) Gorące, złote słońce na ciemno nas opali, w srebrzystej, bystrej rzece
będziemy się kąpali.
Ref.: Niech żyją wakacje, niech żyje pole i las, i niebo, i słońce ,wolny, swobodny czas! Nie spieszcie się, powoli odrabiajcie polecenia w Kartach ćwiczeń (część 5) ze stron: 62 (1,2,3,4), 63 (6,7,8) i 64 (9,10). Posłuchajcie raz jeszcze  króciutkiego utworku o całej nutce! https://www.youtube.com/watch?v=1Co_f_q_6Xo Raz jeszcze  posłuchajcie króciutkiego utworku o półnutce! https://www.youtube.com/watch?v=uDL8bcliqHY Posłuchajcie jeszcze raz króciutkiego  filmiku o ćwierćnucie, link: https://www.youtube.com/watch?v=2dB_L0ALCIAW Kartach Ćwiczeń-cz.5, na stronie 62, kilka tygodni temu zadałam polecenia (1,2,3,4)  i chyba już Wszyscy wykonali  większość z nich (było po śladzie mieliście narysować całą nutkę i półnutkę. Patrz też  podręcznik, strona 67! Wykonywaliście też polecenie 6 ze strony 63  (było umieścić nalepki według podanego tam wzoru). Spróbujcie wykonać polecenie 7 i 8 ze strony 63. Nie spieszcie się! Starajcie się robić powoli i dokładnie, nie spieszcie się, zadbajcie o estetykę wpisu.  Macie na to dużo czasu! Kto już zrobi polecenia, niech wyślę mi zdjęcia.  W razie jakichkolwiek pytań przypominam mojego maila:  nadia.nannerl@gmail.com Życzę Wam miłej zabawy! Powodzenia!
08.06.2020r. 
Religia
Temat: Boże Ciało- Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa.
Treści: W uroczystość Bożego Ciała oddajemy cześć Panu Jezusowi obecnemu w Najświętszym Sakramencie. W tym dniu odbywają się uroczyste procesje. Ci, którzy kochają Pana Jezusa, biorą w nich udział. W ten sposób publicznie wyznają swoją wiarę w obecność Jezusa pod postacią Chleba.
Polecenie: Na obrazku przedstawiającym procesję Bożego Ciała na str. 139- katecheza 61, dorysuj flamastrem jeszcze więcej płatków kwiatów, które dziewczynki rzucają na ziemię przed Panem Jezusem. Z pomocą rodziców wykonaj zadanie 1 i 2 na str. 138 w podręczniku. Naucz się na pamięć modlitwy z zadania 2 i zawsze, wchodząc i wychodząc z kościoła, zwracaj się trzykrotnie słowami tej modlitwy do Pana Jezusa.09.06.2020r.
Religia
Temat: Pan Jezus udziela nam błogosławieństwa.
Treści: Pan Jezus nauczał dorosłych. Chciał także, aby przychodziły do Niego dzieci. Udzielał im swojego błogosławieństwa. W ten sposób okazywał im swoją miłość. On pragnie błogosławić każdemu człowiekowi.
Polecenie: Przeczytaj uważnie z rodzicami fragment Ewangelii (Mk 10,1. 13-16)
„Tłumy schodziły się do Pana Jezusa, a On je nauczał, jak to miał w zwyczaju. (…) Przynosili Mu również dzieci, żeby ich dotknął; lecz uczniowie szorstko zabraniali im tego. A Jezus, widząc to, oburzył się i rzekł do nich: <<Pozwólcie dzieciom przychodzić do Mnie, nie zabraniajcie im; do takich, bowiem należy Królestwo Boże>>. I biorąc je w objęcia, kładł na nie ręce i błogosławił je”.
Odpowiedz na pytania:
1. Kogo Pan Jezus nauczał? 2. Kogo przynosili do Pana Jezusa? 3. Kto nie pozwalał dostać się do Pana Jezusa? 4. Jak się zachował Pan Jezus, gdy zobaczył, co robią Apostołowie? 5. Co do nich powiedział?
W imieniu Pana Jezusa mogą błogosławić swoje dzieci rodzice. Poproś więc rodziców, by błogosławili Cię każdego dnia, szczególnie, gdy wychodzisz z domu na dłużej i gdy kładziesz się spać.
15.06.2020r. 
Religia
Temat: Wakacje z Jezusem i moim patronem.
Treści: Wakacje, to czas odpoczynku. Ciesząc się słońcem, górami, morzem nie wolno zapomnieć o Panu Bogu. Z Panem Bogiem należy spotykać się w czasie Mszy Świętej i na modlitwie. Jego ślady można odkrywać w pięknie otaczającego nas świata.
Polecenie: Wykonaj zadanie 1 i 2 na str. 142-143 w podręczniku, w katechezie 63.
22.06.2020r. 
Religia
Temat: Oddajemy cześć Najświętszemu Sercu Jezusowemu.
Treści: 19 czerwca obchodziliśmy w Kościele Uroczystość Najświętszego Serca Jezusowego. Pan Jezus z miłości do każdego człowieka oddał za nas Swoje życie. Kiedy wisiał na krzyżu, jeden z żołnierzy przebił Mu  włócznią serce i natychmiast wypłynęła z niego krew i woda.
Plecenie: Narysuj w zeszycie kochające Cię Serce Jezusowe.
23.06.2020r. 
Religia
Temat: Utrwalenie wiadomości poznanych na religii w kl. I. 
Polecenie: W czasie wakacji pamiętaj o codziennej modlitwie. Przypomnij sobie wszystkie modlitwy poznane w tym roku szkolnym, znajdujące się w podręczniku na str. 144.
25.06. 2020r
muzyka
Temat: Piosenki wakacyjne, niech żyją wakacje! Tańczymy i śpiewamy.Wysłuchajcie, proszę utworu „Lato na dywanie”, oto  link, pod spodem macie też słowa do piosenki, spróbujcie zaśpiewać i zatańczyć do melodii i cieszcie się latem i wakacjami: https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ&list=PL7OVl7WqJXQKtWuSVoJg4Hhke1dsdjOEe„Lato na dywanie”1.Wysłało po nas lato swój dywan latający.Buchnęło ciepłym wiatrem, ogrzało buzię słońcem.Drzewami zaszumiało, ptakami zaśpiewałoI nasze ukochane wakacje zawołało.Ref: Lato ,lato, lato, lato baw się z nami.Lato, lato, lato, bądźmy kolegami.Lato, lato, lato, lato z przygodami.Obiecaj, że zawsze zostaniesz już z nami.2.Będziemy w morzu pływać i w piłkę grać na plaży.Piosenki razem śpiewać i razem w nocy marzyć.I co dzień na dywanie będziemy razem latać.Do wszystkich najpiękniejszych zakątków tego świata.Ref: Lato, lato, lato, lato baw się z nami.Lato, lato, lato, bądźmy kolegami.Lato, lato, lato, lato z przygodami.Obiecaj, że zawsze zostaniesz już z nami.Obejrzyjcie teraz występ małej artystki, dziewięcioletniej Amiry Willighagen, która wygrała holenderską wersję programu Mam Talent, oto link: https://www.youtube.com/watch?v=FAK4Kkjjdsc Tym, co marzą o karierze  artysty, życzę  wytrwałości i dużo szczęściaJ! W razie jakichkolwiek pytań przypominam mojego maila:  nadia.nannerl@gmail.com Życzę Wam jeszcze raz miłej zabawy oraz szczęśliwych i bezpiecznych wakacji! Kochani, do zobaczenia we wrześniu! Powodzenia